عنوان پروژه :

پروژه برق خورشیدی 5000 وات 13000 وات-ساعت هشتگرد

هدف اجرای پروژه:

پروژه مذکور با توان نامی 5000 وات و ظرفیت تولید انرژی روزانه به میزان 12 کیلووات ساعت جهت تامین انرژی مورد نیاز برای یک واحد دامداری 100 راسی و ساختمان مسکونی-سرایداری جنبی را روستای خور شهرستان ساوجبلاغ تامین می‌کند. با استفاده از این سیستم، ضمن تامین برق مورد نیاز ساختمان مسکونی مشتمل بر یخچال، تلویزیون، روشنایی و …..، انرژی مورد نیاز سالن دامداری برای مصارف روشنایی، دستگاه شیردوش و علف‌خردکن و تهویه را تامین می‌کند.

مشخصات پروژه

نوع سیستم: برق خورشیدی آفگرید

ظرفیت نامی سیستم : 5000 وات 

میزان انرژی تولیدی روزانه : 12 کیلووات ساعت

محل اجرای پروژه: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ

تاریخ اجرای پروژه: خرداد 99

پروژه 5000 وات آفگرید هشتگرد - خور

ویژگیهای تجهیزات مورد استفاده

برای تامین تجهیزات پروژه مذکور از ترکیبی از تجهیزات ساخت داخل و تجهیزات وارداتی استفاده شده است. در موارد وجود سعی شده است از تجهیزات با کیفیت ساخت داخل که دارای کیفیت مطلوب و گارانتی معتبر می باشند استفاده شود. آن دسته از تجهیزات وارداتی مورد استفاده در پروژه از برندهای بسیار معروف بوده که به تناوب در پروژه های برق خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته‌ و عملکرد مطلوب نها به تائید رسیده است.

باتریها و پنل خورشیدی

کلیه باتری های مورد استفاده در این پروژه از برند معروف صبا باتری و از نوع یو پی اس  چرخه عمیق (Deep Cycle) بوده که علاوه بر بهبود وضعیت شارژ و دشارژ و افزایش میزان ذخیره‌سازی انرژی تولیدی پنل‌ها، از طول عمر بسیار بالایی برخوردار بوده که همین امر کاهش قابل توچه هزینه‌های سیستم در طول دوره بهره برداری را به همراه داشته است. ضمن اینکه تمامی این باتری ها از یکسال گارانتی بهره می‌برند. همچنین پنل های خورشیدی مورد استفاده در پروژه از نوع 320 وات پلی کریستال تابان بوده که ضمن دارا  بودن کیفیت مطلوب و گارانتی بلند مدت، به دلیل سازگاری و دوام قابل قبول در برابر آب و هوای گرم، برای این پروژه انتخاب شده‌اند. 

اینورتر

 اینورتر مورد استفاده در پروژه از برند معروف کره ای داردا (Darda) و سینوسی خالص بوده که به دلیل دارا بودن THD بسیار پایین (1.2 درصد) و مجهز بودن به انواع حفاظت‌های جریانی و ولتاژی و همچنین مجهز بودن به سنسورهای ورودی، خروجی و مدارشکن‌های ورودی و خروجی، ضمن حفاظت اینورتر در برابر انواع خطاهای ممکن، باعث سهولت بهره‌برداری از سیستم می‌شود. همچنین دمای کاری این اینوترها که رنج وسیعی تا 64 درجه سانتیگرادد را پوشش می دهد از مزیت های بسیار مهم انها می‌باشد. این اینورترها تماما دارای 18 ماه گارانتی از زمان نصب بوده و تمامی خدمات تخصصی آنها در ایران تحت پوشش می‌باشد.

شارژ کنترلر

کنترلر مورد استفاده از نوع PWM و برند معروف Ep solar می باشد که رنج متنوعی از باتری ها را پشتیبانی میکند. این کنترلرها قادرند نوسانات ولتاژ رودی پنل ها را در رنج وسیعی شناسایی کرده و آنها را با بازدهی مطلوبی در باتری‌ها ذخیره کنند. عملکرد در 100 درصد توان نامی تا دمای 55 درجه سانتیگراد از ویژگیهای بارز این کنترلر می‌باشد. همچنین این کنترلرها مجهز به نمایشگر LED بوده که قادر است کلیه پارامترهای دینامیکی ورودی و خروجی شامل جریان و ولتاژ سمت پنل، جریان و ولتاژ باتری ها و همچنین بار را به صورت مستمر پایش کرده و نمایش دهند.

کابل کشی و تجهیزات انتقال نیرو

برای اتصالات مورد استفاده در پروژه از کانکتورهای استاندارد MC4 استفاده شده است. کابل های مورد استفاده در سمت DC سیستم از نوع سولار با ولتاژ تحمل 1500 ولت منطبق بر استاندارد IEC 62930 بوده که ضمن اینکه از ولتاژ تحمل بالایی برخوردار می باشند، در برابر شرایط سخت آب و هوایی مانند تابش شدید خورشید یا سرمای شدید مقاوم می‌باشند. برای محافظت پنل‌ها در برابر اتصال کوتاه از فیوزهای DC سیلندری برند ETI استفاده شده است. کلیه کابل های مورد استفاده برای حفاظت مضاعف از طریق لوله‌های مخصوص به تابلو برق DC منتقل شده‌اند که همین موضوع عمر مفید آنها را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. برای انتقال توان از شارژ کنترلر به باتری‌ها از کابل‌های مسی مقطع بالا استفاده شده است تا ضمن دارا بودن قابلیت انتقال جریان مناسب  از حداقل تلفات انرژی در مسیر برخوردار  باشند.

برچسب ها:
آفگریداجراالبرزبرقرسانیپمپ آبخورساوجبلاغمشاوره وطراحیهشتگرد

پروژه های مشابه

12 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • علی اکبر
    تیر 3, 1400 19:18

    چرا راحت و با فراغ بال قیمت را بیان نمیکنید

    پاسخ
    • محدودیتی برای اعلام قیمت وجود نداره اما این پست سالها در سایت در معرض کاربران هست در حالیکه قیمتها با گذشت زمان تغییر میکنند.

      پاسخ
      • احد باقری
        دی 28, 1400 19:49

        سلام من میخوام پنلی رو خریداری کنم که بتونم برق تولیدی رو به شرکت برق بفروشم ممنون میشم اگه پنل و قیمت تمام شده و اینکه چقدر مساحت لازم داره رو بگین.

        پاسخ
  • سلام …
    قیمت پک کامل پنل خورشیدی با اجرا وتحویل رو میشه بدین.ممنون

    پاسخ
  • سلام برای مصرف برق خانگی سه واحد از پنل چند وات باید استفاده کرد واینکه برای شمال جواب میده بخاطر شرژ ورطوبت لطفا اگر امکان هست با من تماس بگیرید تا بتونم خریذ کنم ۰۹۱۹۲۹۷۹۵۱۳

    پاسخ
    • سلام – لطفا با شرکتهایی که در شمال کشور فعالیت دارند تماس بگیرید تا متناسب با شرایط شما و بازدید از محل شرایط را به شما اعلام کنند.
      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام این پنلها میتونن ۱۵ آمپر برق مورد نیاز یک ماینر رو تامین کنند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.