عنوان پروژه :

پروژه برق خورشیدی 4000 وات 15000 وات-ساعت هشتگرد – سرخاب

هدف اجرای پروژه:

این سیستم با توان نامی 4000 وات و انرژی تولیدی روزانه 15 کیلووات ساعت مجموعا انرژی مورد نیاز یک واحد مسکونی ویلایی با تجهیزات متعارف را  در روستای سرخاب شهرستان ساوجبلاغ فراهم میکند. پنل‌های خورشیدی از نوع مونوکریستال با بازدهی بالا بوده و برای استتحصال بیشترین بازدهی از شارژ کنترلر خورشیدی MPPT با سطح ولتاژ DC بالا استفاده شده است. علاوه بر تجهیزات متعارف یک واحد مسکونی شامل، یخچال، تلویزیون، روشنایی، فریزر و سیستم پمپاژ آب شرب، این سیستم انرژی مورد نیاز جهت راه اندازی پمپ آب 3 اسب را برای آبیاری مزارع موجود تامین میکند.

مشخصات پروژه

نوع سیستم آفگرید
توان نامی 4000 وات
انرژی تولیدی 15000 وات ساعت در شبانه روز
ذخیره سازی 8000 وات ساعت
برق خورشیدی 4000 وات هشتگرد - سرخاب

ویژگیهای پروژه

با توجه به موقعیت جغرافیایی محل نصب و میزان روزهای ابری علی الخصوص در شش ماهه دوم سال، برای جلوگیری از افت ولتاژ بیش از حد پنل ها، از پنل های مونوکریستال با بازدهی بالا در این پروژه استفاده شده است. شارژ کنترلر مورد استفاده از نوع MPPT و با ولتاژ ورودی بالا انتخاب شده است تا آثار ناشی از افت ولتاژ بر میزان شارژ باتریها را در شرایط ابری به حداقل برساند. با توجه به موارد ذکر شده، اثرات ناشی از روزهای ابری بر عملکرد سیستم به حداقل مقدار ممکن کاهش خواهد یافت.

اینورتر سینوسی خالص برند Ep Ever با توان نامی 4000 وات و توان استارت 8000 وات راه اندازی هرگونه بار موتوری موجود در ملک مخصوصا الکترو پمپ موجود را امکان پذیر کرده است. اینورتر مجهز به راه انداز نرم بوده که می تواند جریان استارت موتور را به حداقل میزان ممکن کاهش داده تا ضمن محدودسازی جریان, عمر الکتروموتور را نیز افزایش دهد. باتری‌ها از نوع چرخه عمیق Gel با حداقل طول عمر 5 سال با سطح دشارژ مناسب انتخاب شده اند و قادرند ولتاژ مورد نیاز اینورتر را حتی تا 90 درصد تخلیه حفظ کنند. سیستم مورد نظر دارای 6 ماه گارانتی عملکرد بوده و تجهیزات مورد استفاده در آن دارای گارانتی از یک سال الی 10 سال می‌باشند.

برچسب ها:
آفگریداجرابرقبرقرسانیمشاوره وطراحیهشتگرد

پروژه های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.