عنوان پروژه :

پروژه برق خورشیدی 5000 وات 6000 وات-ساعت هشتگرد- عرب آباد

هدف اجرای پروژه:

این سیستم با توان نامی 5000 ولت آمپر (4000 وات) و انرژی تولیدی روزانه 6 کیلووات ساعت برق مورد نیاز یک واحد مسکونی ویلایی با تجهیزات شامل یخچال، تلویزیون، پمپ آب، روشنایی و سایر لوازم و تجهیزات متعارف یک واحد مسکونی را تامین می کند. سانورتر 5000 ولت آمپر (4000 وات با شارژر MPPT با جریان نامی 80 آمپر) و قابلیت ارتقا سیستم تا 4000 وات پنل خورشیدی را فراهم میکند.  ظرفیت ذخیره سازی سیستم برای تامین انرزی مورد نیاز در شب به میزان 800 آمپر ساعت بوده است که این امر از طریق باتری‌های دیپ سایکل ژل فراهم می گردد.

مشخصات پروژه

نوع سیستم آفگرید
توان نامی 5000 ولت آمپر (4000 وات)
انرژی تولیدی 6000 وات ساعت در شبانه روز
ذخیره سازی 800 آمپر-ساعت
برق خورشیدی 5000 وات برای ویلا هشتگرد

ویژگیهای پروژه

سیستم خورشیدی مذکور یک سیستم هیبرید با قابلیت تولید همزمان هم از طریق برق شهری (دیزل زنراتور) و هم پنل‌های خورشیدی می‌باشد که همین امر قابلیت اطمینان آن را تا حد قابل توجهی ارتقا داده است. سانورتر (اینورتر – شارژر ) قدرتمند 5000 ولت آمپر (4000 وات) برند ساکو با شارژ کنترلر داخلی 80  آمپر MPPT که قابلیت ارتقا سیستم تا 4000 وات پنل خورشیدی را فراهم کرده است. جهت حفاظت سانورتر، حفاطت های متعدد جریانی و ولتاژی برای محافظت دستگاه در برابر اضافه ولتاژ های ناشی از صاعقه، اضافه بار، اتصال کوتاه و ….در نظر گرفته شده است.

800 آمپر ساعت باتری دیپ سایکل وظیفه ذخیره سازی برق تولیدی مازاد پنل ها در روز را بر عهده دارند تا در شب انرژی مورد نیاز ساختمان را تامین کنند. باتری‌ها از نوع دیپ سایکل ژل با طول عمر بالا و تعداد دفعات شارژ و دشارژ زیاد می باشند. سازه‌های نگهدارنده پنل از نوع آهن با روکش گالوانیزه با حداکثر مقاومت در برابر زنگ‌زدگی بوده و برای افزایش تاب آوری در برابر بادهای فصلی منطقه به صورت ایمن به اسکلت ساختمان متصل شده است. دو ارت الکتریکی و حفاظتی مجزا در تابلو برق تعبیه شده است تا شرایط بهره برداری این را برای سیستم فراهم کرده و از اسیب های احتمالی سانورتر جلوگیری به عمل آورد.

برچسب ها:
آفگریداجرابرق خورشیدیسانورترمشاوره وطراحیهشتگردویلا

پروژه های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.